lördag 1 maj 2010

En sexa jogg och en tusing

Imorgon bär det av. Hoppas jag. Har på sistone tvingats till mer vila än vad jag tänkt mig eftersom mitt knä har strulat. Lätt svullnad och ömhet har funnits hela veckan och det är först idag jag har vågat mig ut med löparskorna. En lätt joggingrunda på ca 7 km där en tusing fick gå i högt tempo (4.20). Knäet skötte sig men jag litar inte helt på det.

Jaja, imorgon smäller det och jag har ingen aning om hur jag riktigt ligger till. Ett rejält försök att ta mig under de 50 minuterna ska jag dock göra. Om knäet tillåter.

Usch, vad trött jag kommer att bli. 17 vid Stadsparkens entré mot Svanegatan, va?

5 kommentarer:

  1. Fokus inställt på imorgon kl 17! Heja! Målgång på Centrala Idrottsplatsen en stund innan kl 17.50 då, eller hur?!

    SvaraRadera
  2. Hej Johan! Kan du banan? Starten är på Svanevägen, strax före korsningen med Gasverksg. Jag har satt startmärket precis 100 m före ingången till Stadsparken, där gruset börjar, så att det ska vara lätt att ställa in farten från början. Jag har även mätt ut noggranna km-märken längs banan och målat med blå färg. Se karta på www.anderbok.se. Mvh Mats Anderbok, IFK Lund

    SvaraRadera
  3. Ja, under 50 ska jag, nu jäklar. Mats, tack för kartan, den är memorerad. Coach-Daniel har erbjudit sig som vindplog i täten, problemet är att det inte uppstår nåt lä eller sug efter den lilla kroppen. Han är mer som Mercedes-märket längst fram på motorhuven, liksom. Ni fattar. Men han är snabb och svarar bra på konstiga bloggfrågor. -Daniel, det ska bli en ära att springa med dig idag.

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för att du tar 50-gränsen idag!

    Jag tänkte ta tillfället till akt o köra en träningsrunda idag. Vet att jag sett en inbjudan till det tidigare men hittar inget nu? Alla fortfarande välkomna att springa idag? 5km såväl som 10km?
    Ses ikväll!

    /MartinF

    SvaraRadera
  5. Alla är välkomna till Stadsparkens entré idag kl 17.00 då startskottet går! Johan kommer springa 10 km men det går givetvis att avvika efter halva banan. Ses där!

    SvaraRadera