söndag 21 mars 2010

"Klydd i dautan"

Så ja, då var man äntligen igång.
I gårdagens otroligt sura väder fick jag så äntligen tid att snöra på mig skorna och komma ut en runda.

Med satellitstyrd pulsklocka skulle jag klara av 5 km inom pulsintervallet 145-150, var tanken. Det började bra, jag fick igång den übertekniska handledsdatorn och gled iväg i regnet. Sen började problemen. Efter 50 meter kom signalen "low battery" upp och 100 meter senare var displayen mörk och satellitkontakten bruten. Tillbaka till min vanliga analoga low-tech-tillvaro mao.

Jag sprang vidare planlöst och har egentligen ingen aning om hur långt det blev eller med vilken puls men jag tror att det blev fem kilometer. Och jag tog inte ut mig så det blev bra såhär också. Skönt att vara igång iallafall.

Nu ska jag försöka lista ut hur man laddar klockan.

Vi hörs.
Johan




1 kommentar:

  1. Har du redan kört slut på batterierna? De skulle hålla i 10 timmar så du kanske har smygtränat?
    Ibland får man lägga de tekniska apparaterna åt sidan och gå på känsla och det funkar ju om man är en så erfaren löpare som du.
    Bra jobbat och hoppas du klurar ut hur man laddar klockan.

    SvaraRadera