måndag 22 mars 2010

Laddat och glatt

Vaknade halv sex på mitt hotell i Stockholm och drog på mig träningsstassen. Tror aldrig att jag sprungit tidigare på morgonen i mitt liv. Vecka 1 pass 2 - jo, jag ligger lite efter i schemat.


Iallafall, pulsklockan var laddad och underlaget isigt.

Efter lite uppvärmning tog det första intervallpasset vid - fyra upprepningar av kombinationen 800 meter löpning (i pulszonen 155-160 slag) och gång i 200 meter. Det isiga underlaget på Östermalm gav visserligen en otroligt fjantig löpstil men det hindrade mig inte från att komma runt. Utan vurpor.


Jag snittade på 5.55 min/km (inkl. gångpartierna) och de första 800 lyckades jag inte komma upp till pulszonen - Daniel, skulle jag öppnat hårdare?


So long

Johan



2 kommentarer:

  1. Uppe så tidigt? Imponerande!
    Vad det gäller pulsen så brukar det vara svårt att komma upp i puls på den första intervallen innan man är riktigt varm. Man kan gott ligga 3-5 slag under i den angivna zonen på den första intervallen annars är risken stor att man drar på sig lite mjölksyra. Mjölksyran kan sedan sitta i hela passet och då blir det inte samma effekt och längre återhämtning.

    SvaraRadera
  2. Tack för svar.
    Då vet jag till nästa gång.
    / Johan

    SvaraRadera