måndag 5 april 2010

Autta!

Inte riktigt fri från förkylningen men jag lyckades ändå ta mig 8 km utan stopp - det är jag nöjd med. Tempot var lågt (puls 140-145) men då klockan laddade ur efter 2 km har jag inte stenkoll på om jag höll mig inom pulszonen. Är rätt säker på att jag inte lyckades då jag har för vana att vilja öka.

Av någon anledning kändes det rätt segt och tråkigt att springa idag. Från halvvägs och till mål grubblade jag mest över det onödiga att dra runt på 112 kilo. Får nog försöka göra något åt det eller vad säger du, Graciela?

Och så tänkte jag lite på hur Daniel har det i Portugal där han gör grova pengar på att jogga med småfeta och förmögna pensionärer från Kungsbacka, typ. Eller, rättare sagt, jag har ingen aning om vad han gör men det var roligt att skriva.

Hoppas att du har det bra, Daniel. Här får du en uppgift att knäcka: Vad heter - "Jag har ätit för mycket påskmat och min pulsklocka har glappkontakt med satellit-jävlarna" på portugisiska?

A bientôt
Johan

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat Johan fastan du har det lite struligt med forkylning och lite glapp i klockan. Bra att ligga lite lagt med pulsen nar du inte ar helt 100.
    Har inte traffat nagaon portugis som kan hjalpa mig med oversattningen. Ber att fa aterkomma. Vi har i alla fall sol och 25 grader.

    SvaraRadera
  2. Tycker du kämpar på bra men jag instämmer absolut, det är onödigt att släpa runt mer bagage än nödvändigt. Kom jag själv på nu under tävlingen i helgen då jag packat ryggan för tungt, generellt en dålig idé.

    SvaraRadera