lördag 17 april 2010

Lördag i Stockholm

Är i Stockholm och tog mig nyss en morgontur på Djurgården. Inga isländska partiklar ivägen utan mest stockholmare i snobbiga löparkläder. Mitt ömmande knä var snällt mot mig, nu återstår att se om det svullnar lite igen.

Efter tillåtelse från Daniel modifierade jag ett av hans distanspass. Grundtanken var 9 km i pulszonen (140-145) men jag ville få en mer tävlingslik test.

Jag skulle springa i 5.10-tempo så länge jag kunde till max 158 i puls, var tanken. Jag kom 3.8 km. Därefter sprang jag resterande 5.2 km på ca 147 i puls och låg ungefär på 5.45-tempo hela vägen.

Av någon anledning kändes det tyngre att springa idag, och helt klart är att det är behagligare att springa på puls 147 än 158. Är det intervallträningen som ska göra mig bättre på att stå ut på högre puls?

Om kroppen vill mig väl gör jag ett liknande träningspass imorgon så får jag en referens till dagens övning.

Ha en skön lördag.
Johan

1 kommentar:

  1. Det är helt klart intervallerna som kommer att hjälpa dig att kunna ligga på de högre pulstalen.

    SvaraRadera