lördag 3 april 2010

Grönt

Nu har jag tagit kommando över min kropp igen. Visst - lite snörvel och några hostningar finns kvar men det är inget som ska hindra mig. Är så nöjd över att just ha genomfört att träningspass utan större avbrott. Tempot var inte så högt men då jag springer efter pulsschema är det ju faktiskt sekundärt. Idag var det intervallträning i kuperat skånskt åkerlandskap med tillhörande upp- och nervärmningsjogg.

Intervallerna var (i meter) 500-700-1200-700-500 och jag sprang i pulszonen 155-160 slag. Vilan (gåendes) mellan intervallerna upphörde i samma ögonblick som min puls passerade under 130. Jag har aldrig tränat intervall på detta vis tidigare och det var faktiskt riktigt kul. Den kuperade terrängen gjorde det svårt att pricka pulszonen helt men det var väldigt lärorikt.

Två småkillar på för små cyklar undrade nog vad det var för jubelknast som sprang och kollade på klockan var 15:e sekund men för att vara trovärdiga i den kritiken får de nog skaffa cyklar i rätt storlek.

I övrigt - för eventuella stadsbor som inte kommer utanför bebyggelsen kan jag berätta att det på de skånska åkrarna formligen sprutar upp grödor och på de bruna fälten där det nyss låg vit snö är det snart grönt, grönt, grönt.

Tänk vad vi joggare får uppleva. Fast dofter kände jag inga så frisk är jag inte.

Nu blir det sill o snaps. Ingen påsk utan johannesörtssnaps.
Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar