onsdag 14 april 2010

Intervall

Ursäkta lite tråk-tekniska inlägg men det får bli så just nu.
Iallafall, det är roligt att springa just nu. i eftermiddagssolen sprang jag 5 x (800+200 gång) i pulszonen 158-163 - allt efter Daniels schema. Kändes bra och jag kunde hålla ett 4.40-tempo hela vägen. I slutet av tredje repetitionen nådde jag, för första gånegn, 158 i puls och när jag avslutade den femte låg jag på 163. Pulsen föll sedan till 130 på 55 sekunder.

Varsågod - analysera, Daniel.

Go'afton!
Johan

5 kommentarer:

  1. Bra pass Johan! Helt perfekt.
    Bra återhämtning dvs du kom ner 33 slag på 55 sekunder.
    När man kör ett pass i perfekt fart så ger det maximal träning och du återhämtar dig fortare.

    SvaraRadera
  2. Jag är skeptisk! Pulszoner hit och pulszoner dit.

    Kör på och söla inte, det skall kännas jobbigt!

    /E

    SvaraRadera
  3. Haha, titta en tvivlare. Daniel, försvara oss - varför ska man egentligen träna efter pulser? Dina fem bästa argument.

    SvaraRadera
  4. Jag tror att upp till 90% av alla de som tränar löpning ligger i fel fart och då springer de för fort på fel träningspass. De ligger på för hög puls på distansen och sedan orkar de inte genomföra intervallerna med kvalité. Ett bra schema och en pulsklocka kan enkelt ändra på den biten.
    Är man en erfaren löpare med många mil i bagaget och bra känsla för rätt puls kanske man kan lägga pulsklockan åt sidan.

    SvaraRadera
  5. Det låter som JAG!

    /E

    SvaraRadera