onsdag 7 april 2010

Kunde inte somna om

6 km i pulszonen 145-150 var dagens mål. Öppnade i 6.05-tempo men kände att det inte räckte för att komma upp i puls. Gick strax upp till 5.45 och nådde småningom (efter 5.0 km) 145 i puls vilken höll sig sista kilometern med.

Och så lite frågor:
•Daniel, jag kom ju knappt in i pulszonen - skulle jag sprungit på hårdare?
•Med tanke på ovanstående vilka utgångshastigheter ska jag ha på mina kommande pass, tycker du?
•Detta pass sprang jag vid halv sju på morgonen, är det en myt att man förbränner mer om man springer före frukost eller spelar tidpunkten på dygnet ingen roll i det hänseendet?

Hej o hå!
/ Johan

2 kommentarer:

  1. Du skulle nog ha öppnat något fortare men det som är ännu viktigare är att inte överskrida pulsen i de uppsatta zonerna.
    Man har lättare att bränna fett innan frukost och vill man upp ännu mer i fettförbränning kan man ta en kopp kaffe innan man beger sig ut på sin träningsrunda.

    SvaraRadera
  2. Instämmer med den något förhöjda fettförbränningen innan frukost efter nattens fasta men har inga vetenskapliga stöd för hur mycket en kopp kaffe ökar fettförbränningen. Däremot höjer både kaffe och nikotin kroppens ämnesomsättning (dock ingen diet jag kan rekommendera).

    SvaraRadera