söndag 18 april 2010

Go'morron!

Tog samma morgonrunda som igår men la till en km till totalt tio. Sprang i 5.10-fart så långt jag kunde till jag passerade 158 i puls. Igår kom jag 3.8 km, idag 5.5 km. Daniel, är det tillfälligheter eller är det troligt att jag faktiskt är mätbart starkare idag? Vad kan det bero på?

Efter ett par minuters vila för att få ner pulsen halvjoggade jag de sista 4.5 km på 5.50-fart med ca 145-147 i puls. Knät är lite svullet men stör mig inte när jag springer, tror jag.

Nu hotellfrukost och sedan tåg hem till Lund. Jag har lite hemlängtan så det ska bli skönt.

Ha en skön söndag
Johan

1 kommentar:

  1. Att du kom längre på samma puls är nog ingen tillfällighet. Formen kan variera en hel del beroende på sömn, kost och hur man tränat dagarna innan. Analyserar man den biten får vi säkert ett svar.
    Vad man däremot säkert kan säga är att du hänger i bra med träningen och att du sakta men säkert lär känna din kropp och att din fysiska status ökar undan för undan.
    Men....Hur är det med knät? Var ömmar det? När gör det ont? Före, under eller efter träningspasset?

    SvaraRadera