måndag 19 april 2010

Doktorn kunde komma

Doktor Daniel kollade till mitt knä igårkväll och vi kom fram till det nog blivit en viss överansträngning i vänsterknät. Det känns dock inte så ont utan är mest lite svullet. Och jag ska träna vidare med försiktighet och stor lyhördhet mot kroppen. Troligtvis är slarv med stretchning förra tisdagen, helt eller delvis, boven i dramat.

Jaja, jag körde ett pass idag iallafall. Efteråt varvade jag ispack och varmt bad ett par gånger, allt för att förbättra cirkulationen i knät. Känns faktiskt lite bättre såhär två timmar efter.

Iallafall idag var det ett distanspass på 7 km puls 145-150. Jag sprang på 5.40-tempo, nådde 145 efter 4.1 km och spräckte 150 efter 5.6 km. Därefter fick jag sänka farten för att bibehålla puls 150. Efter 7 km sprang jag på 6.10-tempo.

Dessa siffror kan jämföras med passet i onsdags (14/4). Då sprang jag 6 km i samma pulszon (145-150). Då öppnade jag i 5.30-tempo, nådde 145 efter 2.5 km och vid 4.1 km passerade jag 150. Vid 6 km höll jag puls 150 men sprang på 6.20.

Daniel, det ser ut som ett bättre disponerat pass idag. Springer jag fortfarande lite för fort eller ligger jag på rätt nivå?

/ Johan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar